fbpx

איך עובד שוק התיווך באירופה

איך עובד שוק התיווך באירופה

מהי תשואה מובטחת בהשקעות נדל

השקעות נדל"ן באירופה הפכו בשנים האחרונות לאחד מאפיקי ההשקעות הפופולאריים ביותר בקרב משקיעי נדל"ן רבים מישראל. השקעות אלו מתקיימות בכל רחבי אירופה ומדינות האיחוד האירופי, כאשר בין יתר היעדים הפופולאריים ביותר להשקעה ניתן למצוא את גרמניה (ברלין בעיקר), ספרד, רומניה, אנגליה ובשנים האחרונות גם את פורטוגל. 

שוק התיווך באירופה – מה חשוב לדעת? 

השקעות נדל"ן באירופה, בדומה להשקעות נדל"ן בכל יבשת אחרת על הגלובוס, מחייבת את המשקיע להכיר מקרוב את שוק הנדל"ן במדינת היעד, וכאשר אנו מדברים על היכרות מעמיקה עם ענף הנדל"ן המקומי בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, אנו מדברים בין היתר גם על שוק התיווך, וזאת לנוכח העובדה הפשוטה שהמשקיע יידרש לשירותי התיווך גם במסגרת השלמת עסקת הרכישה של הנכס וגם במסגרת השכרת הנכס. להלן מידע כללי אודות שירותי תיווך במספר מדינות מובילות במדינות האיחוד האירופי: 

  • אנגליה – שוק התיווך באנגליה מוסדר באמצעות מספר חוקים המאפשרים לכם ליהנות משירותי תיווך נרחבים בעלויות שירות ידועות מראש. שירותי התיווך המוצעים לכם ברחבי אנגליה כוללים בין היתר: סיוע בגיבוש הסכמי קנייה/שכירות וניהול משאים ומתנים, ניהול פקדונות ובטחונות, ערכית בדיקת איתנות כלכלית לשוכר ועוד. התשלום בגין שירותי התיווך באנגליה מוטלים על השוכר והמשכיר בהתאם להיקף השירותים אותם קיבל כל אחד מהצדדים. 
  • צרפת – בדומה לאנגליה, גם בצרפת מונהגת שיטת תיווך לפיה מתקיימת חלוקת אחריות בין השוכר והמשכיר בכל הנוגע לתשלום עבור דמי התיווך, כאשר כל אחד מהצדדים נדרש לשלם על השירותים אותם הוא קיבל. יחד עם זאת, דמי התיווך נקבעים בהתאם למאפייני העסקה והאזור בו היא מתקיימת, כאשר קיימת הגנה על השוכרים באמצעות תקרות עמלות בגין שירותי תיווך.
  • גרמניה- בשנת 2015 ממשלת גרמניה הנהיגה את חוק הדיור הדומה לחוק שכירות הוגנת המונהג בישראל. על פי עיקרי החוק, האדם אשר שכר את שירותי התיווך הוא זה הנדרש לשלם בגין השירות, ולכן, בדומה לישראל, יותר ויותר שוכרי דירות נמנעים מפנייה יזומה לשירותי תיווך. 

פורטוגל- היעד הבא להשקעות נדל"ן באירופה

מבין כל מדינות האיחוד האירופי, פורטוגל זוכה להתעניינות רבה בקרב משקיעי הנדל"ן הישראליים במהלך השנתיים האחרונות, כאשר השקעות נדל"ן בפורטוגל כוללות השקעה ישירה בנכסים למגורים בערים המרכזיות כגון ליסבון הבירה ו-פורטו, העיר השנייה בגודלה בפורטוגל, וזאת לצד השקעות באמצעות רכישה של קרקעות ושטחי אדמה באזורים שונים ברחבי המדינה. 

בדומה להשקעות נדל"ן בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, גם השקעות נדל"ן בפורטוגל, מחייבות את המשקיע להכיר מקרוב את כל היבטי המיסוי בנוגע להשקעות נדל"ן במדינה. אחד מהמיסים להם נדרש כל משקיע נדל"ן ישראלי הבוחר לרכוש נכס כזה או אחר בפורטוגל הינו מס המכונה: מס העברה המכונה: IMT. מס זה מוטל על רוכשי נכסים יד שנייה והוא בשיעור של עד 6.5% משווי הנכס, וזאת בנוסף למס בולים בשיעור של 0.8%. חשוב לציין שדיני המס בפורטוגל מאפשרים קבלת פטור מתשלום מס IMT במקרים בהם הנכס מיועד לצרכי מגוריו של המשקיע ובמקרים בהם שווי הנכס נמוך מ-92 אלף אירו במידה ומדובר בנכסים הממוקמים בחלק היבשתי של פורטוגל ונמוך -115 אלף אירו במקרים בהם הנכס ממוקם בחבלי פורטוגל האוטונומיים. 

מתעניינים ברכישת נכס בפורטוגל? אצלנו בחברת פורטוגל ישראל, תוכלו להבטיח לעצמכם מגוון רחב של שירותים משלב איתור הנכס האופציונאלי ועד להשלמת העסקה, לרבות, שירותי ייעוץ ותכנון בכל הנוגע להיבטי המיסוי השונים הנדרשים מכם במסגרת השקעות נדל"ן בפורטוגל. למידע נוסף בנושא לחצו כאן וצרו איתנו קשר. 

מעוניינים לשמוע על נדל"ן באנגליה? ממליצים בחום על חברת אנגליה ישראל>>> נדל"ן באנגליה

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב google
גוגל+
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
אימייל

טיפים נוספים​