fbpx

השקעות בפורטוגל או בגרמניה, מה עדיף?

השקעות בפורטוגל או בגרמניה, מה עדיף?

נדל

לפני כמה שנים התפרסמו בעיתונים כתבות דרמטיות על כך שצעירים רבים נוהרים להשקעות נדל"ן בגרמניה, כי שם הכל זול יותר, כולל גם נדל"ן. משקיעים רבים ראו בכך הזדמנות, ורכשו נדל"ן בעיקר בברלין. בינתיים מחירי הדירות שם עלו, אבל מחירי השכירות לא עלו בהתאם, מה שהפך את ההשקעה לפחות כדאית, הרי כל הרווח מגיע מהשכירות, כשהמטרה היא, לאחר כמה שנים, להחזיר את כל ההשקעה ואז ליהנות מרווח נקי. כרגע התשואה על נכסים בברלין לא עולה על שניים או שלושה אחוזים, מה שהופך את כל העסקה ללא כדאית.

ליסבון יותר זולה מערים מפורסמות באירופה

פורטוגל התאוששה באורח פלא ממשבר כלכלי, ובשנים האחרונות היא מדינה צוהלת ויציבה כלכלית. עדיין, השקעות נדל"ן בפורטוגל מוצעים במחירים נמוכים יחסית לאתרים קרובים כמו למשל ברצלונה, מדריד או אפילו ברלין. המחירים הנוחים, ביחד עם ההתנהלות הסימפטית של הפורטוגזים שלא מערימים קשיים, מאפשרים לכם להשלים את הרכישה כולה במחיר אטרקטיבי למדי, במיוחד ביחס לרווח הצפוי. לדוגמא, דירה של ארבעה חדרים שגודלה נע בין שבעים לשמונים מ"ר, תעלה בלב ליסבון כמאתיים חמישים אלף יורו, פחות ממיליון שקלים. 

למה דווקא השקעת נדל"ן בחו"ל?

בארץ דירה ביבנאל עולה כמו דירה בניו יורק, אז מן הסתם, לא הייתם רוצים לרכוש דירה שתחזיר את הכסף עליה רק בעוד ארבעים שנה. משקיעים חכמים מסתכלים הצידה, ורואים שהעולם מלא בהזדמנויות נדל"ן משגעות, במיקומים מבוקשים, עם אופציות רבות: אתם יכולים לרכוש דירה ולגור בה, וכשיימאס לכם למכור אותה וליהנות מהרווח. אתם יכולים לרכוש דירה ולהשכיר אותה באופן קבוע לדיירים קבועים, ואתם יכולים לרכוש את הדירה ולהשכיר אותה לתיירים, ללילה, שניים או יותר. זו השיטה הכי מניבה, מן הסתם, מאחר והשכרת הנכס לזמן קצר תמיד יקרה יותר מהשכרה לטווח ארוך. אגב, שיטה נוספת היא לאסוף כמה חברים ביחד, לרכוש את הנכס במיקום שכולכם אוהבים, ולהתחלק בו כך שבכל פעם מישהו אחר נוסע ונופש בו. אם אתם נוהגים לנסוע לעיתים קרובות למקום קבוע, זה פתרון נהדר. 

איזה סוג נכס לקנות?

סוג הנכס תלוי לחלוטין בגובה ההשקעה שאתם יכולים להשקיע. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לרכוש וילה פרטית עם בריכה, מן הסתם תוכלו לדרוש – ולקבל עבורה סכום גבוה יותר מדירה קטנה ואטרקטיבית פחות. אם אתם קונים מגרש ובונים בו מתחם דירות, מן הסתם הרווח שלכם יהיה עצום. בהקשר זה, ליסבון היא עיר ידידותית מאד למשקיעים, ונהנית מתחלופה עצומה של תיירים, כך שאתם תמיד יכולים לסמוך על כך שהדירה שלכם תהיה מאוכלסת. 

התנהלות נעימה בכל אספקט

השקעות נדל"ן, בניגוד להשקעות בבורסה למשל, הן השקעות שמצריכות התנהלות אישית ומגע קרוב, לפעמים גם הסברים והדרכה. אתם קונים בית מאנשים, ומשכירים אותו לאנשים, כך שהכל חייב להיות ברמה גבוהה. חברת פורטוגל- ישראל מאפשרת לכם לרכוש נכסים במיקומים מבוקשים וטובים, במחירים הכי טובים בשוק, תוך התנהלות אישית נעימה ומתן הסברים בכל שלב. משקיעי נדל"ן הם לעיתים קרובות אנשים פרטיים, שחסכו קצת כסף ורוצים להשקיע אותו במשהו שיניב להם כסף בטוח, ונדל"ן זה תמיד כסף בטוח – הבית שקונים הוא לא רעיון או בועה, אלא ארבעה קירות מוחשיים. אלה אנשים שלא בדיוק יודעים איך להתחיל את החיפוש של השקעה בנדל"ן בחו"ל, וצריכים שיסבירו ויעזרו להם. לכן, חשוב מאד לדעת מול מי להתנהל גם בשלב חיפוש הנכסים, וגם בזמן ניהול הנכסים. חברת פורטוגל-ישראל מבינה את זה, ומציבה לכם צוות של מומחים שישמחו לשבת איתכם על כוס קפה, ולא אפליקציות מנוכרות ששולחות אתכם להסתדר לבד. 

מעוניינים לקרוא על השקעות נדל"ן באנגליה? כנסו>>> השקעות נדל"ן באנגליה

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב google
גוגל+
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
אימייל

טיפים נוספים​