fbpx

השקעות נדל"ן בבראגה

השקעות נדל"ן בבראגה

shutterstock_289519256

אחד הסודות של התיירים בפורטוגל היא העיר בראגה, שמתחילה להסתמן כיעד תיירותי ענק שמתחרה בליסבון ובפורטו הסמוכה אליה. ואתם יודעים איך זה הולך, איפה שיש תיירים, יש דירות להשכרה לתיירים, דירות להשכרה למקומיים שעובדים בתיירות, וכמובן דירות להשכרה עבור המקומיים, שעדיין מתאוששים מהמשבר הכלכלי שפקד את אירופה ומתקשים כעת לרכוש בית, לפחות בשנים הקרובות. 

אז מה יש בבראגה, שהופך אותה ליעד תיירותי לוהט ובה בעת ליעד השקעת נדל"ן אטרקטיבי כל כך?

בראגה היא עיר יפהפייה ומשופעת אזורי תיירות

התיירים קוראים לה "רומא של פורטוגל", על שם יופייה העשיר, הסמטאות הציוריות המתעקלות  והמבנים העתיקים הרבים שמעטרים אותה. בראגה היא עתיקה מאד, שוכנת בלב חבל היין, וממוקמת בצפון פורטוגל (לא רחוק מפורטו). בראגה, בניגוד לרומא, נהנית ממזג אוויר נקי ונעים גם בחודשי הקיץ, כך שהתיירות בה איננה עונתית והיא מושכת תיירים בכל עונות השנה. המסעדות, המציעות אוכל פורטוגזי מקומי וטרי תמיד מלאות, בבתי הקפה נישא ריח הקפה המשובח, והאנשים נראים שמחים. אז פלא שכולם נוהרים אליה?

יקבים, שדות וסמטאות עתיקות

בראגה מציעה הרבה אוויר לנשימה: היא אחת הערים שהכי כיף להסתובב בה, בין היתר בגלל שהיא כל כך פוטוגנית: יש בה הרבה מאד יקבים קטנים המציעים יין מקומי נהדר, בתי קפה איכותיים בין הסמטאות העתיקות, פרדסים ושדות ירוקים, מוזיאונים, קתדרלות ועוד. התיירים אוהבים לנוח בה, בין המסעות שלהם בערי פורטוגל ואירופה בכלל, בין היתר בגלל האווירה הרגועה שלה. ההיסטוריה של בראגה רצופה סיפורים ואנקדוטות דתיות, והאווירה במקום משקפת את זה. 

בתים ודירות להשכרה בבראגה

אחד הדברים שככל הנראה הכי קוסמים למשקיעים ישראלים, זו העובדה שבראגה איננה על הראדר של משקיעי נדל"ן מסורתיים. למעשה, עד לא מזמן היא הייתה סוג של סוד ליודעי דבר, שנהנו מהעובדה שמחירי הנדל"ן בעיר הזו עדיין מאד נמוכים יחסית למחירי הנדל"ן בערים אירופאיות סמוכות, שלא לומר, בישראל. התיירים ששוטפים את העיר מחפשים את הדירה הקטנה החמודה שתהיה להם קרובה למרכז העיר ולכל האטרקציות, ובדיוק פה אתם נכנסים לתמונה: אתם תשכירו להם בדיוק את הדירה הקטנה החמודה הזו. להם, ולאלה שיבואו אחריהם. ולאלה שיבואו אחריהם… הבנתם את הרעיון. 

איך מתחילים להשקיע בבראגה?

אם חשבתם שאתם צריכים להגיע לעיר עצמה, להסתובב בה ולפנות למשרדי תיווך מקומיים, תחשבו שנית. מן הסתם כדאי לכם להגיע ולהתרשם בעצמכם, לראות במה מדובר ואיפה כל האזורים הכי שווים בבראגה, אבל כל עבודת איתור הנכס הרצוי לרכישה צריכה להתבצע על ידי מומחים, שיודעים איך לאתר נכס, איך לקנות אותו, איך להשכיר אותו (ולמי) וגם איך למכור אותו. 

איך מוצאים חברת איתור נכסים בבראגה?

החברה הזו נמצאת מתחת לאף שלכם, פה בישראל. חברת פורטוגל- ישראל מתמחה בדיוק בכך, בהשקעות, איתור, קנייה ומכירה של נכסים בפורטוגל. עם ניסיון של למעלה מעשור, הם יודעים להגיד לכם בדיוק איפה לקנות, ממי ומאיפה להתרחק, מתי להיכנס לשוק ומתי לצאת ממנו. כמו כן, אם תצטרכו עזרה בהתנהלות מול הבנק לצורך קבלת הלוואה, גם בכך יעזרו לכם. אל תנסו לעשות את הכל לבד: לכל מדינה יש חוקים והתנהלות כלכלית ותרבותית משלה. כדי להיכנס לשוק, כדי לקנות ולהשכיר, כדי לתחזק את הנכס וכדי לדעת מתי למכור, צריך מישהו שזו המומחיות שלו. בדיוק כפי שאתם מחפשים עורך דין לניסוח חוזה, וכפי שאתם מאתרים רופא כשאתם זקוקים לחוות דעת רפואית, השקעה בנדל"ן בחו"ל דורשת את אנשי המקצוע המנוסים שילוו את כל התהליך הזה. לדוגמא, אם אתם רוכשים בית שמחירו עד 92 אלך יורו, אתם פטורים ממס רכישה. אם המחיר גבוה יותר, תשלמו אחוז אחד. אם הבית מיועד להשכרה, תשלמו גם על נכס שמחירו מתחת למחיר מדרגת הפטור – כך שמומלץ מאד להבין את שיטת המיסוי ולא לגשת לבד לעסקה. 

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב google
גוגל+
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
אימייל

טיפים נוספים​