fbpx

מה הפך את פורטוגל לפנינת הנדל"ן של אירופה?

מה הפך את פורטוגל לפנינת הנדל"ן של אירופה?

shutterstock_82057243

כדי להבין מדוע השקעות נדל"ן בפורטוגל עומדות במרכז ההתעניינות העולמית של משקיעי נדל"ן, צריך ללכת צעד אחורה ולהבין למה היא הפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי מבוקש כל כך. איך זה שכל כך הרבה אנשים לידכם התחילו להגיד שהשנה הם בחרו לבלות את החופשה השנתית שלהם בפורטוגל, ואיך אפשר למנף את זה לרווחים אמיתיים עבור אנשים שגרים בכלל בנתניה או באילת?

השקעות נדל"ן הן ללא ספק כוס התה המועדפת על משקיעים

משקיעים אוהבים להגיד על עצמם שהם כמו מהמרים: לפעמים מרוויחים, לפעמים מפסידים. אבל אין ספק, שהשקעות בנדל"ן נחשבות סולידיות ושמרניות, מאחר והסיכוי להפסיד כסף בהשקעה כזו הוא אפסי. השאלה האמיתית היא, כמה רווח נוציא מהשקעה כזו? שוק הדירות, בכל העולם, לא צועד אף פעם אחורנית. כלומר, אם מחיר דירה כיום הוא איקס, בעוד כשנה הוא יהיה איקס פלוס וויי – המחיר יהיה גבוה יותר, אבל בכמה בדיוק? זאת שאלה של מיקום. 

לא תמיד המיקום היוקרתי הוא זה שבו המחירים קופצים מהר יותר

משקיע מתחיל בנדל"ן עלול לחשוב, שאם הוא קונה דירה במיקום נחשק, זה אומר שהמחיר של הדירה יעלה יותר מהר ממיקום זניח יותר. למרבית ההפתעה ובניגוד להיגיון שלנו, זה לא בהכרח נכון. בשכונות היוקרה לעיתים קרובות יש "רוויית מחיר". הדירות הגיעו לפיק שממנו הן לא תוכלנה להאמיר גבוה יותר, לפחות לא בזמן הקרוב לרכישה. במקומות אחרים לעומת זאת עלולה להתרחש פתאום מהפכה כלשהי: אופנה חדשה שמעלה על נס שכונה ספציפית והופכת אותה למאד טרנדית (מה שקרה למשל לכל איזור נוטינג היל בלונדון, לאחר יציאת הסרט המפורסם באותו שם), זוגות צעירים שמתגוררים בשכונה זולה יחסית, אך הופכים אותה למבוקשת בשל העובדה שהפכו אותה לנקייה וידידותית לילדים – וכן הלאה. אז מי יודע איפה להשקיע? לרוב, אלו מומחי נדל"ן שזה המקצוע שלהם: לעקוב אחרי כל הטרנדים, מכירות הבתים, השוק הדינאמי, להבין איפה מתחיל להתחמם ואיפה מתחיל להתקרר.

פורטוגל יעד תיירותי מבוקש מאד

פורטוגל תמיד היתה אתר מבוקש לתיירות, אך רק בשנים האחרונות היא הפכה ללהיט רותח גם עבור תיירים, וגם עבור משפרי דיור. המשבר הכלכלי שעבר על אירופה לא פסח גם עליה, אך בניגוד לרוב שכנותיה, פורטוגל התעוררה לחיים, השתקמה וכעת היא מציעה לתיירים ולמשפרי דיור איכות חיים גבוהה ונעימה, במחירים אטרקטיביים ותחרותיים. ליסבון ופורטו הפכו לידע תיירותי מבוקש במיוחד, בשל שילוב של כמה גורמים:

מזג האוויר: האקלים של פורטוגל נעים ומזמין רוב הזמן, השמיים כחולים, השמש זורחת, ויש הרבה מאד אירועי רחוב ותרבות שמתקיימים במרחב הציבורי, ובחופים.

האוכלוסייה: הפורטוגזים ידועים כאנשים חמים ומסבירי פנים. כמעט כל תייר שחוזר מפורטוגל מספר על שיתוף פעולה נעים ואדיב מצד גורמים נותני שירות, ומצד אנשים ברחוב שפשוט מתנדבים לעזור לשלל התיירים. 

תחבורה ציבורית נוחה: בערים הגדולות של פורטוגל קל מאד להתמצא מבחינת תחבורה ציבורית, מה גם שהעלות זולה למדי, ומאפשרת לכם כתיירים לנסוע לכל מקום מתי שרק תרצו. 

את כל הטוב הזה אתם יכולים למנף להפקת רווחים כספיים נאים, על ידי כך שתרכשו דירה באחד ממרכזי התיירות ההומים של ליסבון או פורטו. מחירי הדירות עדיין זולים למדי, אין מס רכישה, ואתם יכולים להשכיר את הדירה וליהנות מתשואה נאה, ומהחזר כל ההשקעה הכספית. 

עסקה משתלמת: דוגמא מעניינת לכדאיות ההשקעה בפורטוגל, ניתן לראות בהשוואה להשקעות הנדל"ן שבוצעו בגרמניה בשנה האחרונה, שם התשואה היתה בין שניים לשלושה אחוזים, כשהשקעת נדל"ן בפורטוגל מניבה בין חמישה לשישה אחוזים. 

פורטוגל – ישראל היא חברה שמתמחה באיתור נכסים מניבים במיקומים שווים מאד בפורטוגל, בואו לפגישת ייעוץ ותראו בעצמכם כמה זה פשוט.

מעוניינים לקרוא עוד על נדל"ן בפורטו? כנסו>>> נדל"ן בפורטו

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב google
גוגל+
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
אימייל

טיפים נוספים​