fbpx

נדל"ן בפורטוגל – מה חשוב לדעת?

נדל"ן בפורטוגל – מה חשוב לדעת?

shutterstock_658865707

למשקיעי הנדל"ן בארץ אין ברירה אלא לבדוק מה קורה בחו"ל: המחירים פה גבוהים למדי והתשואות נמוכות, הפוליטיקה המתנדנדת והלא יציבה יוצרת מצב שבו בכל כמה חודשים משתנים החוקים, ובואו לא נשכח את הפטיש הגדול מכולם: מס הרכישה העצום. בחו"ל, כמו בחו"ל, הכל הולך חלק יותר, כמובן בתנאי שאתם יודעים איפה לקנות. המגמה העכשווית היא פורטוגל, ומתבצעות בה כרגע הרבה מאד השקעות של רכישות נדל"ן על ידי ישראלים. אז מה חשוב לדעת לפני שניגשים לקנייה של נכס בפורטוגל, ומי כדאי שיהיה לצידכם, כשאתם עושים את זה?

מחירי הנדל"ן כרגע יציבים ואטרקטיביים. 

פורטוגל התאוששה באופן מעורר השראה מהמשבר הכלכלי שפקד את אירופה, אך משהו נשאר מהתקופה הקשה, ואלה המחירים הנמוכים יחסית של הבתים והמגרשים. המחירים של נדל"ן בפורטוגל הם נכון לעכשיו חסרי תחרות יחסית ליעדים אחרים באירופה, ונהנים מתשואה מדהימה של שישה אחוזים. לצורך ההשוואה, נכסים בברלין זוכים בממוצע לריבית של שניים עד שלושה אחוזים. כל אלה הופכים את ההשקעה בנדל"ן בפורטוגל לכדאי מאד, גם כבית להשכרה לתקופות קצרות עבור תיירים, גם להשכרה לטווח ארוך עבור מקומיים שמתגוררים שם, וגם כנכס שיניב רווח גדול מאד לכשיימכר לאחר מספר שנים (אם תחפצו בכך, כמובן).

פורטוגל ממצבת את עצמה כיעד תיירותי רותח

פורטוגל נהנית מפריחה חסרת תקדים בתחום התיירותי. האירוויזיון שהתקיים בה בשנת 2018 (ושם זכתה נטע ברזילי שלנו במקום הראשון) הדליק זרקור מעל המדינה האירופאית היפהפייה הזו, שעד כה, כמו היפהפייה הנרדמת, ישבה בצד וחיכתה להתעוררות שלה. באותה שנה של האירוויזיון למדנו שפורטוגל נהנית מכניסה עצומה של עשרות מיליוני (!!!) תיירים בשנה, שזו מדינה שכיף מאד לטייל בה ושהיא יפהפייה מכל זווית. פורטוגל משלבת ערים גדולות, חשובות ותוססות, אופנה מתקדמת, תרבות, מוזיקה והרבה שמחה. 

יציבות כלכלית ופוליטית

אנחנו כישראלים, יודעים כמה זה חשוב שיש שלטון יציב. אז אצלנו אולי עוד לא הגענו לזה, אבל בפורטוגל, בניגוד למשל לשכנתה ברצלונה, הפוליטיקה רגועה למדי, אין סערות, אין הפגנות, אין מלחמות פנימיות ואין החלפות שלטון פתאומיות. 

הקפידו על ליווי מקצועי מנוסה 

גם אם אתם משקיעים מנוסים, לא כדאי לכם לבצע רכישה ישירה. זהו כלל שתקף לא רק לגבי פורטוגל אלא לכל העולם: אתם כישראלים לא תמיד מודעים לכל דבר, מהסיבה הפשוטה שאתם לא גרים שם, אתם לא מספיק מבינים מה המיסוי המקומי, מה הם החוקים, איך משלמים לחברת תיווך מקומית אם בכלל, איך לאתר נכס מניב במקום שווה באמת ולא רק כי ככה כתוב באינטרנט, איך לדעת מה המחיר האמיתי של הנכס, ואיך לתמחר את ההשכרה? מבחינת המיסוי פורטוגל דומה לארצות אחרות, כולל ישראל: מדרגת מס ראשונה היא אחוז אחד, ולפני תשעים ושניים אלף דולר יש פטור. אך מה קורה אם רוכשים את הדירה לצורך השכרה? ואם רוכשים יותר משתי דירות? את כל אלה אתם לא יכולים וגם לא צריכים לדעת: חברת פורטוגל – ישראל מתמחה בתחום ה- נדל"ן בפורטוגל כבר למעלה מעשר שנים, והם ישמחו להדריך אתכם ולוות אתכם בכל פרט. אנשי צוות החברה המנוסים יודעים בדיוק מה הם המוקשים שמשקיעים אחרים נופלים בהם, ומה הן הנקודות החלשות שמהן אפשר למנף את הרכישה של הבית. כמו כן, אנשי החברה יודעים בדיוק איפה כדאי לקנות ואיפה זה רק נראה כדאי, וגם יודעים להגיד לך מתי למכור, ובאיזה מחיר. אגב, חשוב לציין, שאנשי חברת פורטוגל – ישראל עושים לכם את החיים קלים גם מול ההתנהלות הביורוקרטית מול הבנקים, וגם מול הפורטוגזיים. אל תשכחו שעבור התנהלות עם מקומיים במדינה אחרת אתם זקוקים ליותר מאשר שפה, אתם צריכים מישהו שמש מבין בתרבות המקומית.

מעוניין לקרוא על נדל"ן בליסבון? כנס עכשיו>>> נדל"ן בליסבון

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב google
גוגל+
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
אימייל

טיפים נוספים​