fbpx

עתיד השוק הפורטוגלי

עתיד השוק הפורטוגלי

7216878

עיתון גלובס פרסם לפני זמן מה מאמר, ובו כינה את מדינת פורטוגל "סינדרלה". לדברי המאמר, המדינה הובילה מהלך מעורר התפעלות של שיקום המטבע המקומי שלה, הכלכלה והתיירות. המשבר הכלכלי שתקף את אירופה אומנם לא פסח על אף מדינה, אך פורטוגל חטפה אותו קשה ושילמה בריבית גבוהה: אבטלה, יוקר מחייה, פשיטות רגל ועוד. בשנת אלפיים ואחת עשרה, האיחוד הלאומי החליט להעניק לפורטוגל מענק של שבעים ושמונה מיליארד יורו, שהצילה את המדינה, וגרמה לה להתחיל שורה של פעולות החייאה לכל מגזר עסקי וציבורי במדינה. אפשר להגיד בשקט, שפורטוגל קיבלה חמצן בדמות הסיוע מהאיחוד האירופאי, אך ביצעה בעצמה החייאה מוחלטת, והפכה למדינה שפניה נשואות אל עתיד כלכלי מזהיר. 

תיירות משגשגת ומחירים נוחים

חלק מתוכנית ההבראה של פורטוגל, כללה את הורדת המע"מ מ-23 אחוזים ל-13 אחוזים. המהלך הכלכלי הלא פשוט הזה יצר מיד כמה תוצאות מצוינות: המעמ הנמוך הוביל למחירים נמוכים, שמשכו תיירים רבים מכל העולם. אלה מגיעים לנצל את מזג האוויר המקסים של פורטוגל, שמציע שמש ושמיים כחולים כמעט כל השנה, נופים כפריים והרריים, ערים גדולות וסואנות ואטרקציות רבות שמתאימות לכל גיל. החל משנת 2013 התיירים גם החלו להוציא יותר כסף, מה שתרם כמובן לשיפור הכלכלה ושיפור איכות החיים של תושבי פורטוגל. שוק התיירים של פורטוגל צמח בבת אחת ליותר מאחד עשר אחוזים מעוגת ההכנסות של פורטוגל. 

הורדת המע"מ הפכה לגן עדן למשקיעים

בשנת 2016 התחילו להגיע המשקיעים. בהתחלה הגיעו המשקיעים הכבדים, אלו שרוצים לרכוש בניינים ושטחים גדולים, ואחריהם הגיעו משקיעים פרטיים: אנשים שיצאו לפנסיה וקיבלו סכום נאה, שבבנק בישראל יקבל עמלה אפסית ואילו בהשקעת נדל"ן איכותית בליסבון למשל, יקבל עד שישה אחוזי תשואה, אנשים שרוצים לשפר את איכות חייהם על ידי כך שהם מבטיחים לעצמם הכנסה קבועה ונאה בדמות נכס מושכר בפורטוגל, ואפילו אנשים שהחליטו להעתיק את מקום מגוריהם לאחת מערי פורטוגל השמשיות והשמחות. גם אצלנו בישראל, ניתן לראות את הנהירה לדרכון פורטוגלי, שבעקבותיו לא מעט אנשים גם מתעניינים ברכישת נכס בפורטוגל לצורך מגורים או שימוש עצמי בחופשות. 

תיירים מחפשים דירות להשכרה

איפה שיש תיירים, יש דירות להשכרה. תיירים כיום מחפשים להתגורר בדירות ולא בבתי מלון, כי זה עולה להם הרבה פחות, והם לא מוגבלים במספר האנשים שיכולים לישון שם בלילה. השקעות נדל"ן בפורטוגל הפכו, לפיכך, לפופולריות מאד, ומכל העולם מגיעים משקיעים זרים לקנות דירה, בית, מגרש או אפילו בניין דירות, כדי להשכיר לתיירים הרבים ששוטפים את ליסבון, פורטו ובראגה בכל חודשי השנה.  החשבון מאד פשוט: אם דירה בפורטוגל עולה כמה מאות אלפי יורו, ומהשכרה של נכס ניתן להרוויח כארבע אלפים יורו לחודש, אפשר להבין שתוך מספר שנים ספורות מחזירים את ההשקעה ונהנים מרווח נטו.

התחזית לעתיד: המחירים בפורטוגל רק יעלו

הכלכלה החזקה, השלטון היציב והיציבות של המטבע יוצרים מצב של תחזית ורודה מאד לפורטוגל. תיירים מאד אוהבים לטייל בה, וחלקם אפילו מחליטים להישאר בה יותר זמן מכפי שתכננו מראש. התושבים נהנים מכלכלה יציבה, המחירים אומנם עולים לאיטם (מה שמבטיח למשקיעים שיוכלו למכור את הנכס שלהם ברווח נאה בבוא העת), בגלל הביקוש הגבוה, אך העלייה היא מתונה ואינה "היסטרית" או מתנדנדת. אם תסעו כרגע לליסבון או לפורטו תראו תנופת בנייה משמחת, סימן לכך שזו מדינה שממשיכה להתפתח ולהעלות את איכות החיים של התושבים שלה. ואם עוד לא ביקרתם בה, זה הזמן. 

מעוניינים לקרוא עוד על השקעות נדל"ן בגרמניה או יוון?, כנסו>>> השקעות נדל"ן בגרמניה // השקעות נדל"ן ביוון

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב google
גוגל+
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
אימייל

טיפים נוספים​